הצעת מחיר

פתרונות בינה מלאכותית לאבטחת עסקים

מאת אורי שחר

מאת אורי שחר

מנכ"ל חטיבת המוקד בקבוצת בן ביטחון

הקשר בין טכנולוגית בינה מלאכותית ואבטחה.

המחשבים כיום מהירים יותר, אך גם חכמים יותר וזה יכול להיות יעיל בהיבטים שונים של אבטחה עסקית. בינה מלאכותית (AI) זו המילה האחרונה במגזר הטכנולוגי. אבל חשוב להבין כי בינה מלאכותית לא מסייעת אך ורק בזיהוי איומי סייבר או בהתמודדות מול תקיפות כופר מקוונות. ניתן לרתום את הטכנולוגיה הזאת גם לצורך אבטחת עסקים בצורה טובה יותר. כך לדוגמא על ידי בינה מלאכותית במצלמות אבטחה. זוהי דרך חכמה, מוזילה עלויות ומודרנית, לאבטחת עסקים וגופים ציבוריים.

החוכמה של מצלמה עם בינה מלאכותית

ככלל, בינה מלאכותית נועדה להעניק למערכת מחשב או רשתות מחשבים, את היכולת לפעול באופן נבון יותר במצבים משתנים. ניתוח, הסקת מסקנות ופעולה, בצורה הדומה ביותר לאופן שבו פועל המוח האנושי. בעוד תוכנות בינה מלאכותית בתחום המשחקים (למשל בשח מט) מהוות גימיק חביב, באבטחת עסקים העניין כבר הרבה יותר רציני. בינה מלאכותית במצלמות אבטחה משדרגת את המצלמה עם סוג של יכולת חשיבה. כלומר, במקום אך ורק לצלם את העסק, המצלמה גם יודעת להתריעה עם קיומה של בעיה אפשרית. לדוגמא:

  1. בינה מלאכותית במצלמות אבטחה יכולה לזהות פריצה בגדר. ברגע שגורם זר מתקרב לגדר של העסק, המצלמה תתריעה. החיווי יכולה להישלח לחדר בקרה או לחברת אבטחה.
  2. מצלמות בינה מלאכותית יכולות לזהות תנועה, במקום שבו היא לא אמורה להתקיים. לדוגמא, מצלמה בעסק, שסורקת סביב מפעל או בתוך בית עסק, תתריע כאשר מזוהה תנועה.
  3. שילוב של מספר מצלמות יחד, בחדר בקרה אחד, מקל על הגורם האנושי. לדוגמא, בעזרת כמה מצלמות עם בינה מלאכותית, יכול איש אבטחה אחד לנהל את האבטחה של עסק גדול מאוד. התראה תתקבל ברגע שאחת המצלמות תזהה תנועה, ניסיון פריצה, חיתוך בגדר וכדומה.
  4. מצלמות מתוחכמות יודעות להבחין בין התראות שווא למצבי אמת. כך למשל, ניתן לתכנת את המצלמה או את האלגוריתם, כך שיתעלמו מכניסה של ציפור מעופפת או מתנועה של שיח ברוח.

העתיד שייך לבינה מלאכותית

הבינה המלאכותית תמשיך להתפתח והפתרונות הקיימים אינם המילה האחרונה. מה שניתן לומר בוודאות זה שפתרונות בינה מלאכותית לאבטחת עסקים – זה העתיד. זוהי דרך יעילה, חסכונית, חכמה ומדויקת, לאבטחה עסקית.

שימוש בבינה מלאכותית, מצלמות חכמות, גלאים, אמצעי התראה וכיוצא בזה, כך ניתן לשפר את אבטחת העסק בצורה דרמטית. ירידת המחירים בתחום מביאה לכך שכיום, לא רק העסקים הגדולים והעשירים ביותר יכולים להיעזר בפתרונות מהסוג הזה.

מצא כתבות נוספות

מאמרים
admin

מערכת SPIDERNET של מבצר לאבטחת ישובים

דוקא בזמנים כאלה – אבטחת יישובים באמצעות מערכות אנליטיקה מתקדמות מחוללת מהפכה בביטחון הציבור. על ידי מינוף הכוח של ניתוח נתונים, לטכנולוגיה חדשנית זו יש

Read More »
בקרת כניסה
מאמרים
admin

מערכות בקרת גישה לאבטחה מוגברת

מערכות בקרת כניסה הן מרכיב חיוני בתשתית אבטחה מודרנית. על ידי הגבלת גישה לא מורשית ומתן תיעוד של כניסה, מערכות אלה מציעות אבטחה מוגברת ופעולה

Read More »
גלילה לראש העמוד