הצעת מחיר

מאת אורי שחר

מאת אורי שחר

מנכ"ל חטיבת המוקד בקבוצת בן ביטחון

מערכות גילוי אש

איך פועלת מערכת לגילוי וכיבוי אש?

מערכת גילוי אש היא אחד מהדברים החשובים ביותר שיכולים להיות בכל בית, בניין, מוסד חינוך או תרבות ובית עסק. מערכת גילוי אש משחקת תפקיד חשוב בהצלת חיי אדם ורכוש יקר ערך ולכן, אסור לוותר עליה, באף מקום. אם שאלתם את עצמכם פעם איך פועלת מערכת גילוי אש וכיצד אפשר להבטיח שהיא תעבוד כראוי, תאתר שריפות ותכבה אותן, התשובות במאמר שלפניכם.

מערכת גילוי אש מבוססת טכנולוגיה חדשנית

הבסיס של מערכת גילוי אש הוא היכולת שלה לאתר שריפה כבר בשלביה המוקדמים. לצד זאת, יש לזכור כי יש מקורות עשן שאינם מעידים על שריפה. למשל, עשן סיגריות או עשן העולה מהסירים בעת בישול. לכן, הדגש כיום הוא על התקנת מערכת גילוי אש שתהיה כמה שיותר מדויקת ותוכל לזהות אם מדובר במצב תקין או בשריפה שפרצה.

מורשה טלפייר

כיצד מערכת גילוי אש עובדת?

כל מערכת גילוי אש יכולה לעבוד בטכנולוגיה אחרת. למשל, אפשר להתקין מערכת גילוי אש משוכללת במיוחד, הקולטת את סוג ועוצמת האור הבוקע מן הלהבה, סורקת את החלל ומתריעה על שריפה במידת הצורך. מערכת גילוי אש אחרת עשויה להתבסס על קרני לייזר, המודדות אוטומטית את גובה העשן ובמידה והוא מגיע לגובה קרן הלייזר, מתריעות על שריפה. עוד סוג של מערכת גילוי אש היא כזו המזהה את העלייה של הטמפרטורה בחלל וכך מחליטה אם מדובר בשריפה.

כיבוי אש עם מערכת גילוי אש

ככל שהמערכת איכותית ומשוכללת יותר, כך הזיהוי של החיישנים את העשן, יהיה מהיר ומדויק יותר. לפעמים, זהו ההבדל בין חיים ומוות ולכן, מומלץ להשקיע ולהתקין מערכת גילוי אש איכותית. החיישנים הקולטים את העשן מפעילים באופן אוטומטי ספרינקלרים – יחידות המזרימות מים בעוצמה אל תוך חלל החדר מתוך התקרה, במטרה לכבות את האש. מערכת גילוי אש עם ספרינקלרים, מנעו מיום המצאתן ועד היום, אינספור מקרים בהם השריפה יכלה להתפתח לכדי טרגדיה. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי מערכת גילוי אש, אל תהססו והתקינו אחת כזו והקפידו שהיא תהיה חדשנית ומדויקת.

מוקד מבצר – התקנת מערכות כיבוי וגילוי אש

מצא כתבות נוספות

מאמרים
admin

מערכת SPIDERNET של מבצר לאבטחת ישובים

דוקא בזמנים כאלה – אבטחת יישובים באמצעות מערכות אנליטיקה מתקדמות מחוללת מהפכה בביטחון הציבור. על ידי מינוף הכוח של ניתוח נתונים, לטכנולוגיה חדשנית זו יש

Read More »
בקרת כניסה
מאמרים
admin

מערכות בקרת גישה לאבטחה מוגברת

מערכות בקרת כניסה הן מרכיב חיוני בתשתית אבטחה מודרנית. על ידי הגבלת גישה לא מורשית ומתן תיעוד של כניסה, מערכות אלה מציעות אבטחה מוגברת ופעולה

Read More »
גלילה לראש העמוד