הצעת מחיר

מאת אורי שחר

מאת אורי שחר

מנכ"ל חטיבת המוקד בקבוצת בן ביטחון

פתרונות זיהוי ביומטרי לאבטחת כניסה

לא תמיד אפשר לוותר על שומר או מאבטח אנושי, אך לפעמים זה כן אפשרי.

אבטחת כניסה ניתנת לביצוע כיום באמצעים חכמים ומתוחכמים יותר מאי פעם. אחד הכלים רבי העוצמה ביותר מתבסס על זיהוי ביומטרי. נסביר על מה מדובר ואיך זה כל כך יעיל.

זיהוי – על פי מאפיינים אישיים

הרעיון של אבטחת כניסה על ידי זיהוי ביומטרי מבוסס על כך שלכל אדם ישנה תכונה (למעשה יותר מאחת), מאפיין פיזי או אפילו אופן תנועה, ייחודים משלו. מערכות ביומטריות יכולות להתבסס על זיהוי טביעות אצבע, זיהוי אישון העין, צילום פנים של העוברים בבקרת כניסה וכדומה.

מכיוון שלא ניתן באמצעים רגילים לטשטש או להעלים מאפיינים פיזיים כגון טביעת אצבע או מרחק בין העיניים, קשה מאוד להתגבר על אמצעי אבטחת כניסה ביומטריים. אמצעי זיהוי מתוחכמים כיום יודעים לזהות אפילו צורת עמידה, אופן הליכה ולמעשה אפילו קצב של הקלדה.

זיהוי ביומטרי משולב כרטיסים חכמים

בקרת כניסה יכולה להיות משולבת ממגוון פתרונות טכנולוגיים, כדוגמת הקשת קוד, אינטרקום ומצלמות אבטחה, בקרה ביומטרית והן על ידי מתקן פיזי. לדוגמא, ניתן לצייד עובדים או מבקרים במתקן שמור או במקום עבודה פרטי, עם כרטיס זיהוי מגנטי או בעל שבב (צ'יפ פנימי).

הכרטיס שומר בתוכו את הזיהוי הביומטרי כגון טביעת האצבע או טביעת כף היד. פתרון מסוג זה מאפשר בקרת כניסה ביומטרית, מבלי לנהל מאגר מידע נפרד ובו המידע הביומטרי.

היתרונות של זיהוי ביומטרי לאבטחת כניסה

ככלל, אמצעי זיהוי ביומטריים יעילים שכן הם קשים יחסית לעקיפה. עם זאת, במידה ונעשה שימוש במאגר מידע, יש לאבטח אותו היטב.

זיהוי ביומטרי מאפשר לפקח בצורה טובה יותר על זהות הנכנסים, גם במקומות בעלי תנועה עירה של אנשים או כאשר אנשי האבטחה מתחלפים או אינם יכולים להכיר היטב את כלל העובדים או הנכנסים.

מסקנה ושורה תחתונה: זיהוי פנים, זיהוי מבנה כף יד, זיהוי תנועה וכיוצא באלה, יכולים לשפר את האבטחה ולהקל על כניסת אנשים גם בזמנים עמוסים. יש להוסיף כי אמצעים משלימים כגון מצלמה שמזהה מספר רכב, יכולים לאפשר בקרת כניסה גם בחניונים, ציבוריים או פרטיים.

מבצר טכנולוגיות מייצרת ומתקינה מגוון פתרונות של מערכות אבטחה לשוק הפרטי, העסקי והמוסדי, לטובת צרכים ושימושים שונים. זקוקים לפתרון טכנולוגי מתקדם? צרו עימנו קשר!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram

מצא כתבות נוספות

גלילה לראש העמוד